Informació  - BURRIACXTREM TROFEO  PERE ASTURIANO 2019

Informació - BURRIACXTREM TROFEO PERE ASTURIANO 2019

BURRIACXTREM 2019

Amb l'arribada del bon temps ija refets de la remullada de l'última edició, on la pluja i els elements van ajudar a fer més èpica la nostra cursa, el GRUP DE MUNTANYA D'ARGENTONA comencem a posar-nos en marxa per enllestir la 17a edició de la BURRIACXTREM, trofeu PERE ASTURIANO. Va ser increïble veure la gent sota els paraigües donant escalf a tots els corredors que amb mostres d'esgotament i satisfacció per l'esforç fet, finalitzaven els últims metres de la prova sobre la catifa verda del carrer Gran.

La BURIAC XTREM és una cursa totalment consolidada, tant en l'àmbit d'organització com de participació, amb el segell inconfusible del Grup de Muntanya d'Argentona i amb els gairebé 200 voluntaris, que des d'aquí volem agrair la seva desinteressada col·laboració.També volem fer menció als comerços locals, empreses col·laboradores, propietaris forestals i administracions que sense ells, aquesta gran festa que és la BurriacXtrem, no seria possible. A tots ells, moltíssimes gràcies!

Des de l'organització creiem adient mantenir els mateixos circuits de l'any passat per les dues curses.Així reservem forces per seguir buscant els millors corriols per l’any vinent que serà la 18a edició i per tant celebrarem la nostra majoria d'edat. De cara al futur pretenem mantenir aquest format de repetir els circuits dos anys seguits de manera que els participants puguin competir amb ells mateixos d’un any per l'altre. Un altre aspecte de millora són els temps de tall, a partir d'ara s'incrementaran a 4 punts.

Una de les novetats importants d'aquest any, vist l'èxit dels entrenaments de reconeixement de l'any passat, és que des de l'organització us proposarem un pla d'entrenament des de l'1 de Setembre fins al dia de la cursa, dissenyat per l'entrenador professional RICARD PÉREZ que podreu seguir dins la nostra pàgina www.burriacxtrem.cat

ELS RECORREGUTS

Els recorreguts de les dues curses transcorren íntegrament pels termes municipals d'Argentona i Cabrera de Mar dins del Parc Natural de la Serralada Litoral, gaudint una vegada més del tresor incomparable del nostre entorn de bosc mediterrani de pins i sureres, flora i fauna, però sobretot, de camins i corriols que ens faran xalar de valent amb la cursa, pujant al Turó de Cirés (484 m), sostre d'Argentona i al Castell de Burriac (392 m).
Sortirem de la Plaça Nova cap al Collell, pujadeta cap a la Pedrera, baixada cap a can Mantraset i la Font del Gavatx, tornem a pujar direcció font d'en Quicu i el Rocar d'en Serra amb la Senyera, el Pujolar i primer avituallament, tot corriolejant cap al Turó de Matacabres, segon avituallament, per pujar i patir "la Bèstia" i Turó de Cirés, baixarem cap a les Banyadores i la Creu de l'Abellà, agafem aire abans de la cronoescalada de les Bruixes
I al Castell de Burriac, tercer avituallament i baixada fins a Coll de Codera i Santa Elena d'Agell, aquí encararem el mur del Turó dels Oriols, tornem a baixar fins a la Font Picant, avituallament i tot seguit ens esperen dos tràngols curts però intensos fins a arribar al Turó Rodó, des d'on baixarem cap a la Font del Ferro on tornem a fer una pujada vertical fins a agafar els "uiuiuiiss" cap a "la bassa del Senglar". Aquí comença la baixada més llarga fins a la Feu i l'última pujada que tant recordeu de l'any passat i cap mal pas i últim avituallament, cap al Pujolar un altre cop i d'aquí començarem el descens pel corriol "del cactus" pel bosc d'en Sirvela amb vista panoràmica d'Argentona on, al bell mig de la vila, ens espera la catifa verda.

CRONOESCALADA LES BRUIXES
Comença a ser un clàssic el temut tram cronometrat independent de la classificació general de cada cursa.
Són 530 m amb 133 m de desnivell positiu que transcorren per un corriol d'arrels i pedres des de darrere del Manantial de Cabrera fins a dalt del Castell de Burriac. Els més ràpids femení i masculí tindran premi especial: una espatlla de porc gentilesa de CARNS SELECTES PILAR .
Tot això amb l'animació a càrrec del grup de batucada SSSTRÈPITS de Vilassar.

També hi haurà diferents trams d'STRAVA al llarg dels circuits degudament senyalitzats.

PREMIS I CATEGORIES (PER CADA CIRCUIT)
GENERAL: Primer/a, Segon/a, Tercer/a
JUNIOR (18-21 anys): masculí i femení (Premi al primer/a classificat/da de la categoria)
SENIOR (22-40 anys): masculí i femení (Premi al primer/a classificat/da de la categoria)
VETERANS 41-50 anys) masculí i femení (Premi al primer/a classificat/da de la categoria)
MASTER (més de 51 anys) masculí i femení (Premi al primer/a classificat/da de la categoria)
LOCAL: soci/a GRUP MUTANYA ARGENTONA
Els trofeus són acumulatius

L'edat mínima per poder participar és de 18 anys. Caldrà autorització de la mare, pare o tutor legal explícita, a tal efecte, si un menor sol·licita participar. Podeu descarregar el document a la pàgina www.gmargentona.com o www.burriacxtrem.cat.

La inscripció a la cursa dóna dret a la utilització de tota la infraestructura que l'organització posi al servei dels participants; guarda-roba, vestuaris, dutxes, serveis de fisio, Creu Roja, aparcament autocaravanesetc...